کبوتران رامسر

آشیانه کبوتران رامسر

کبوتران رامسر

آشیانه کبوتران رامسر

  • بیماری پارامیکزوویروسی کبوتر (پاراآنفولانزا) Paramyxo Virus Infection: 

عفونت پارامیکزوویروسی عفونت حادی است که با اسهال و نشانه های عصبی و پیچش گردن مشخص می گردد.عامل بیماری ویروس پارامیکزو است که حرارت بر آن تاثیر نموده و ضد عفونی های معمولی آنرا از بین می برد.راههای انتقال عفونت به دو روش مستقیم عفونت از راه تماس نزدیک با پرندگان وحشی در هنگام مسابقه(البته در کبوتران مسابقه مسافتی)منتقل می گردد.در روش غیر مستقیم عفونت از راه غذا و آب و لوازم آلوده و از طریق پرندگان حامل بیماری که از خود عوارضی نشان نمی دهند منتقل می گردد. 

 

  • نشانه های درمانگاهی:   

اسهال سبز- بی اشتهایی-ژولیدگی پرها و سختی پرواز-لرزش سر و گردن و در پی آن فلجی بالها و پاها دیده می شود.نسبت آلودگی بر حسب حدت ویروس بین ۲۰٪ تا ۸۰٪ بوده و نسبت مرگ و میر ممکن است به ۹۰٪تلفات برسد              


  درمان

  

اول باید آب بدن حیوان را تامین نمود مقداری oRs و مقداری داکسی سایکلین یا هر نوع آنتی بیوتیک قوی در آب حل نموده و با سورنگ به دفعات به حیوان خورانده شود به مدت 3 تا 5 روز و در این مدت به حیوان دان خیس شده داده شود تا بتواند خوب هضم کند بعد از این دوره ویتامین E به مدت یک هفته هر شب داده شود.و بعد از مدتی      (1 تا 2 ماه)حیوان به حالت اولیه خود بر میگردد.                                       u61gdhdxjlzhsont3hoq.jpg

نظرات 1 + ارسال نظر
arman شنبه 31 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:59

با درود و خسته نباشد من ۲۰ تا کفتر دارم که به بیماری انگل شدید گرفتار شدن که من با داروی زده انگله لوامیزول به مدته ۳ روز در آب آشامیدن اضافه کردم که خوشبختانه چنتا از کفترام که کز بودن و هاله مناسبی نداشتن بهتر شدن و شورو کردن به دون خوردن والی بد از خوردن این دارو گردنشون یخورده کج شد اونایی که کز بودن وقتی پریدن بتر شدن که من پراشونو قیچی کردم که فشار نیاد بهشون در موقع پرواز من پرسیدم از دکتر گفتم نیوکاسل نیست که علائمی که اینا دارن نیوکاسل نیست والی متاسفانه جوابی پیدا نکردم که دلیلی این کج شدنه گردن چی هست از زعفه یا چیزه دیگه فضله کفترا نرمال هستش سفته دون هم میخورن و کزم نیستن اگه بگید دلیلش چیه و برای درمان چیکار میشه کرد ممنون میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد